Beggining
File
Contact
Subscribe our Feed
Blogger
Beggining
Beggining
Beggining

16 Şub 2011

Süreyya Soner


O vazgeçmediği siyah bıyıklarıyla buram buram seksenlerin Beşiktaş'ı kokan güzel adam.O bıyıklar bana Kadir Akbulut'u, Ulvi Güveneroğlu'nu, Samet Aybaba'yı hatırlatır. Öyle ya o zamanlar Beşiktaş'ın defansı esmer ve bıyıklı adamlardan oluşurdu.Galatasaray'ın sarışın defansına karşı.

Süreyya abi bana Metin Tekin'in bıyıklı bir küheylan olduğu zamanları hatırlatır.Beşiktaş'ın Gülüm Süt reklamlı çubuklu formasını, rahmetli Branko'yu, Stankoviç'i, Gordon Milne'i hatırlatır.O bıyıklar bizim görmediğimiz daha neler görmüştür kimbilir? Kolay mı 1980 yılından beri Beşiktaşımızın malzemecisidir Süreyya aga. O geldiğinde ne Fulya vardı ortada ne de Ümraniye. Onca zaman içinde Beşiktaş'ta neler neler değişti ama o bıyıklar hiç değişmedi. Ne bir doğru dürüst izin yapmıştır, ne de yavrularının doğumunda orada bulunmuştur. Çocuğuna Metin, Ali, Feyyaz üçlüsünden golü ilk atanının ismini koymak için haftalarca bekleyen, gol gele gele Alan Walsh'tan gelince n'apalım kısmet diye babasının ismini koyan da odur.

Kendisinin ağzından dinlediğim bir anıyı da ben aktarmış olayım hatırladığım kadarıyla. "Yurtdışında kamptayız. çok yağmurlu bir gün. antreman başladı. Ben ise kulağım Türkiye'de, hanım hamile, sağ salim doğum yaptı mı diye haber bekliyorum. Sonunda güzel haber geliyor ki, bir kızım olmuş. Ben sevinçle etraftakilere sarılırken Del Bosque hoca beni yanına çağırıyor. Tercümanla birlikte hocanın yanına gittim. N'oldu doğdu mu çocuğun diye sorunca ben de elimi göğe açıp "Doğdu Allah'a şükür" dedim. Benim hareketimi gören hoca, tercümanın çevirmesini beklemeden, merak içinde "Adını yağmur mu koydunuz" diye sordu. Adam benim hareketimi farkında olmadan meğer böyle yorumlamış. Madem öyle ben de bunun üzerine oracıkta kızımın adını Yağmur koyuverdim."

Beşiktaş'la birlikte bir sürü acı olay da mutlaka yaşamıştır ama tam 8 şampiyonluk da görmüştür.Beşiktaş'a geldiğinde Süleyman Seba'nın başkan olmasına daha dört sene vardır. Yani bir anlamda Beşiktaş'ın canlı tarihidir. Ona o beşiktaşlı karizmasını kazandıran belki de bu kadar çok Beşiktaş anısına sahip olmasıdır. onu hiç tanımayan birisine gösterin sonra da bu adam sizce hangi takımı tutuyor diye sorun. İddia ediyorum ki herkes Beşiktaş diyecektir. bazı insanlar öyledir ya, bu adam kesin Fenerlidir denir. Süreyya abi de öyledir. tipiyle, duruşuyla, bıyıklarıyla ve en önemlisi gönlüyle sapına kadar Beşiktaşlıdır. ömrünü, gençliğini Beşiktaş için harcamış, alın terini Beşiktaş için akıtmış bir emektardır. Allah sana sağlıklı, mutlu daha nice seneler nasip etsin Süreyya Soner.

Share |

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz...