Beggining
File
Contact
Subscribe our Feed
Blogger
Beggining
Beggining
Beggining

3 Kas 2010

Alen Markaryan'dan Quaresma Kitabı


Reha Muhtar'in kitap hakkında yazısı.

“Quaresma’nın Beşiktaş’a gelişini Çarşı’nın ve tribünün gözünden yazdım Reha Abi” dedi telefonda bana...

Konuşan Alen‘di...

Beşiktaş’ın efsane tribün lideri İngiliz gazetelerinin dünyanın en coşkulu 10 stadı arasında 4. gösterdiği İnönü’yü her maçta ayağa kaldıran adamdı konuşan...

Çarşı‘nın gözünden Quaresma‘nın Beşiktaş‘a geliş öyküsünü yazıyordu kitap olarak...

“Sana gönderiyorum ilk çıktılarını... Arka kapağına okuduktan sonra hissettiklerini yazar mısın?..”

“Yazarım elbet” dedim...


***


Dün kitabın çıktısını okumaya başladığımda anladım ki “Beşiktaş Çarşı grubunun yaptığı her tezahüratın söylediği her şarkının tüm Türkiye’nin bütün tribünlerin dilinde olması kesinlikle tesadüf değildir...”

Çocuğun öyle bir dili var ki maşallah kısa öz ve damardan...

Kitapta Quaresma‘nın gelme ihtimalini ilk haber aldıkları andan itibaren neler yaşadıklarını öyle güzel anlatmış ki Alen...

“İlk aklıma düşen İbrahim Üzülmez oldu...

Porto ile oynadığımız maçta Quaresma’nın karşısında oynamıştı...

Maçın tekrarını evde seyrederken aklıma Rıdvan Dilmen’in bizim Recep Çetin için söyledikleri gelmişti...

“Bir bakıyorum karşımda Recep

Bir çalım atıyorum

Yine Recep...

Ulan ben bu adamı demin geçmemiş miydim...”

İşte o hesap o gün deli İbo canla başla mücadele etmişti Quaresma’yla...

Yine de son dakika golüne engel olunamamıştı...

Beşiktaş taraftarı o gün kafasına koymuştu...

Eros’a haber gönderildi...

Gerçi Eros aşkı bizden öğrenmişti ama...

Bu vatandaş bizim olmalıydı...”


***


Böyle başlıyor Quaresma’nın “Çarşı gözüyle transferi...”

Alen’in dokunaklı kaleminden...

8 ay ceza almış İnönü Stadı’na girememişti Alen...

Quaresma’nın imza töreninde İnönü Stadı’na girebilmiş 8 ay sonra Alen...

“Türkiye bir ilki yaşıyor...

İlk defa böyle bir kalabalık önünde imza töreni hazırlanıyordu...

Quaresma’nın bir türlü imza atamaması onunla yan yana oturan Başkan’ı sabırsızlandırıyordu...

Çünkü;

Quaresma tam imza atacakken tribünden yükselen

“Şov yapsana şov yapsana...”

Tezahüratı bakışmalara yol açıyor...

Arkasından patlayan;

‘Beğenmezsek almayız...’

Tamamlaması milleti kırıp geçiriyordu...”


***


Bu kitabı bir kere kendine Beşiktaşlı diyen herkes almalı...

Quaresma’nın gelişinden Beşiktaş’ın kalbinin yani Çarşı’sının dünyasına gireceksiniz...

Yakında çıkacak haberiniz olur...

Ellerine sağlık Alen...

İyi okumalar...

Share |

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz...